מתי זוגות צריכים מטפל זוגי

0

 

אם שני אנשים מחליטים להתחתן לאחר שהכירו זה את זה לתקופה קצרה בלבד, עוצמת האהבה שהם רוחשים זה לזה יכולה להצטמצם עם הזמן. כאשר זה מתרחש, חלק ממחוות האכפתיות הפשוטות של אדם, כמו שיחות טלפון רגילות, והפגנת חיבה פתוחה הופכות לנושאים יותר מהפגנה מוערכת של אכפתיות. כאשר סימני הבעיות מתחילים להיבנות בזוגיות, בני הזוג יבחינו בשינוי ברגשות שהיו להם כשהיו מאוהבים בהשוואה לאן היחסים שלהם הולכים. בשלב זה של הזוגיות עדיף להיעזר במטפל זוגי.

מטפל זוגי הוא איש מקצוע מורשה ומיומן בבריאות הנפש, המתמקד בהבנת הבעיות הזוגיות ובעיות היחסים בסביבתם. מנקודת מבט של מערכת יחסים, היועצת מספקת ייעוץ לפרידה זוגית ופתרונות חלופיים לפתרון בעיותיהם. מטפל זוגי מציע אימון לחיים, חינוך לפני נישואין, טיפול זוגי, ייעוץ לנישואין וזוגיות, ודרכים להעשרת נישואין. בעיות המטופלות עשויות לכלול בעיות זוגיות וזוגיות, מקרים של בגידה, חוסר התאמה, חוסר תקשורת ואפילו אלימות במשפחה.

זוגות רבים שפנו לטיפול זוגי פתרו את בעיות הנישואין שלהם. בני זוג צריכים להרגיש בטוחים שניתן לסמוך על מטפל זוגי שהפגישות שלהם ישמרו בסודיות. זמן הייעוץ שלהם נועד לגלות איך הבעיה התחילה וכיצד לפתור אותה. מטפל עשוי להציע ריטריטים זוגיים לזוג לעבור ניתוח עצמי. במקרים בהם אחד מבני הזוג סובל ממחלת נפש, טיפול זוגי עשוי לכלול ללמד את בן הזוג השני ללמוד כיצד להתמודד עם המחלה.

גם תהליך חיפוש אחר מטפל זוגי לא חייב להיות קשה. לעתים קרובות, כאשר זוג מחליט לדבר עם מטפל, יש מספיק לחץ בין בני הזוג שאין צורך להוסיף עוד לחץ. אין להוסיף לחץ למצב מתוח ממילא בין בני זוג הזקוקים לטיפול. תהליך מציאת מטפל צריך להיות פשוט. חלק מהאנשים עלולים להמחיש את עצמם שבני הזוג חייבים להקפיד בבחירת איש מקצוע מוסמך עבורם. אסור שבני הזוג המחפשים מטפל ילכו שולל על ידי דוברים טובים שעשויים לטעון שהם בעלי הכישורים הנכונים. יש להקדיש זמן לחיפוש ולשאול כמה שיותר שאלות לפני שמחליטים על מטפל זוגי להעסיק.

כדי שטיפול זוגי יהיה יעיל, חשוב שבני הזוג יהיו פתוחים לעבור מפגשים טיפוליים. ככל שבני הזוג יתמודדו מוקדם יותר עם הבעיות שלהם, כך גדלים הסיכויים של טיפול זוגי לעבוד. נכונות ללמוד ומאמץ לפתור קונפליקטים חשובים כדי שהייעוץ יעבוד. יהיה קשה יותר לפתור בעיות אם מישהו מהשותפים לא רוצה לעבור טיפול. אם בני הזוג יקדישו מזמנם לפתור בעיה, ייתכן שיהיה קשה יותר למצוא תשובה. תפקידו של מטפל זוגי יעיל יותר אם בני הזוג מרגישים שהם עדיין מאוהבים ופתוחים לשפר את מערכת היחסים שלהם.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *